Η έρευνα για τη συλλογή των στοιχείων, που οδήγησε στη σύνταξη του βιβλίου «Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, Πρώτη και Δεύτερη Βαθμίδα. Δομές και Ποσοτικά Δεδομένα», εντάσσεται στο πλαίσιο του βασικού σκοπού του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας να συνδράμει ενεργά στη δημιουργία ενός υπόβαθρου με σαφή και αναμφισβήτητα δεδομένα που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση στήριξης ενός δημιουργικού προβληματισμού και διαλόγου για τα εκπαιδευτικά ζητήματα μεταξύ ερευνητών της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινωνίας.
Βασικό μέλημα της συγκεκριμένης έρευνας –στην παρούσα, δεύτερη, φάση της– είναι η συλλογή πιο πρόσφατων στοιχείων και ο εμπλουτισμός τους, με σκοπό τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα να:
- ανταποκρίνονται στις εξελίξεις που εντοπίζονται σε βασικές παραμέτρους, δομές και λειτουργίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος,
- καλύπτουν όψεις της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου για τις οποίες δεν υπήρχαν στοιχεία διαθέσιμα σε επαρκώς επεξεργασμένη μορφή,
- επιτρέπουν συγκριτικές ή και αξιολογικές προσεγγίσεις, έχοντας ως έγκυρο και συνθετικό σημείο αναφοράς όσα στοιχεία συγκεντρώθηκαν στην πρώτη φάση της ερευνητικής προσπάθειας,
- αποκτήσουν μια σταθερή περιοδικότητα στη συλλογή και παρουσίασή τους, σύμφωνα με τη διεθνή ερευνητική πρακτική.
Ως χρονική αφετηρία για τη συλλογή των καινούργιων στοιχείων ορίζεται το τέλος Μαρτίου του 2001 με καταληκτικό όριο το τέλος Μαρτίου του 2003.
βλ. επίσης
|