Στο πλαίσιο του προγράμματος
«Carpe Vitam ηγεσία για
τη μάθηση» πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 5-6
Απριλίου 2003 workshop. Το κύριο του
μέρος έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Γυμνασίου Αγίας
Παρασκευής. Στην συνάντηση αυτή
μέλη του ερευνητικού προγράμματος από την Αγγλία και την Ελλάδα συναντήθηκαν
με μία ομάδα καθηγητών από την Αγγλία και με 40 περίπου καθηγητές των 3
ελληνικών σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών και τον σχεδιασμό
επομένων βημάτων. Την
Κυριακή 5 Απριλίου έγινε συνάντηση γνωριμίας και ανταλλαγής εμπειριών Ελλήνων
και Άγγλων ερευνητών και εκπαιδευτικών
του προγράμματος. Την Τρίτη 7 Απριλίου έγινε workshop από την καθηγήτρια Kate Mayers με την ελληνική ερευνητική ομάδα για το ρόλο του κριτικού
φίλου. Ακολουθεί το πρόγραμμα του workshop τη
Δευτέρα 6 Απριλίου 2003. Workshop Αθήνας Πρόγραμμα Δευτέρας 6 Απριλίου 2003 Δευτέρα
8.45 Εισαγωγή και
καλωσόρισμα: Γιώργος Μπαγάκης Συνεδρία 1 9.00 –9.30 Το
πρόγραμμα Carpe Vitam Ηγεσία για τη Μάθηση:
Ενημέρωση για την πορεία του προγράμματος μέχρι τώρα Η σύντομη αυτή συνεδρία θα υπενθυμίσει
και θα αποσαφηνίσει το χαρακτήρα, τους στόχους και τη δομή του προγράμματος.
Θα είναι , επίσης, μια ευκαιρία για μια γενική επισκόπηση για το πού βρίσκονται τα σχολεία στις
διάφορες χώρες και θα αναφερθεί με συντομία στα συμπεράσματα των συναντήσεων στο Cambridge και το Seattle. Θα
συζητηθούν θέματα που θα
προκύψουν. Ερωτήσεις και συζήτηση. Συνεδρία 2 9.30-
11.00 Μιλάμε για τα
σχολεία μας
Μια ευκαιρία για τα σχολεία να συζητήσουν για το πού
βρίσκονται, τα θέματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθώς και τα
επόμενα τους βήματα. Θέματα πορτρέτων, πως μπορούν να συνεισφέρουν οι μαθητές
στα πορτρέτα και γενικότερα ζητήματα συμμετοχής των μαθητών θα συζητηθούν. Τα
θέματα θα ‘αναρτηθούν’ για
ερωτήσεις και απαντήσεις.
Αναφορές
από τα Ελληνικά σχολεία Διάλειμμα για καφέ 11.00– 11.20
Συνεδρία
3 11.20-12.15 101 συναρπαστικοί τρόποι για να
δεις τα δεδομένα Στη
συνεδρία αυτή θα παρουσιαστούν τρόποι με τους οποίους μπορούν να
χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα ώστε να γίνουν ερέθισμα για διάλογο και να
βοηθήσουν στο σχεδιασμό για τη βελτίωση των σχολείων. Τα σχολεία που συμμετέχουν στο workshop θα έχουν
την ευκαιρία να συζητήσουν μεταξύ τους κάποιες από τις απαντήσεις τους στο
ερωτηματολόγιο. Συνεδρία 4 12.15-1.00 Θέματα που προκύπτουν
Δυνάμεις
για την αλλαγή και εμπόδια στη βελτίωση. Ανάλυση δυνάμεων πεδίου. Ανασκόπηση θεμάτων της πρωινής
συνεδρίας και σχεδιασμός για την απογευματινή. 1.00-
2.15 Γεύμα Συνεδρία 5 2.15-3.45 Εργαλεία αυτο-αξιολόγησης
1) Συμμετοχική ηγεσία για τη μάθηση
2) Η
οικοδόμηση ενός σχολείου που μαθαίνει Στη
συνεδρία αυτή θα παρουσιαστούν ζητήματα σχετικά με το πως εξασκείται η ηγεσία
σε κάθε επίπεδο συμπεριλαμβανομένων των καθηγητών, των γονιών και των μελών
της κοινότητας και πως αξιολογείται
το πόσο καλό είναι το σχολείο στο να μοιράζεται τη γνώση. Διάλειμμα 3.45
– 4.10
Συνεδρία 6 4.10-5.00 Ο ρόλος των μαθητών
Τι έχουν
κάνει και τι μπορούν να κάνουν τα σχολεία ώστε να κάνουν τους μαθητές να
αναλάβουν ενεργητικό ρόλο στην ηγεσία για τη μάθηση; Η συνεδρία αυτή θα δώσει
την ευκαιρία για την ανταλλαγή εμπειριών και σχεδίων σε μικρές ομάδες. Συνεδρία
7 5.00- 6.00 Σχεδιασμός για το μέλλον
Στη συνεδρία αυτή θα συζητηθούν σχέδια για το μέλλον και
τρόποι διατήρησης του ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα, η αποτελεσματική χρήση
της ιστοσελίδας και η παρακίνηση για δικτύωση. βλ. επίσης Αποτύπωση σχολικών
μονάδων |